Nyhet
september 24, 2025Geelmuyden Kiese får systerbyrå i Irland och Bryssel
Paritee, som äger Geelmuyden Kiese, lanserar public affairs-byrån Fenton Fitzwilliam med bas i Dublin och ett team i Bryssel och London. Det nya tillskottet stärker Geelmuyden Kieses förbindelse till Europa inom politisk och strategisk kommunikation.
– Från svenskt håll jobbar vi löpande med projekt kopplade till Bryssel och det här stärker oss ytterligare där, säger Marco Morner, partner och chef för public affairs på Geelmuyden Kiese Sverige.
Fenton Fitzwilliam leds av Moray Macdonald (CEO), tillsammans med David O’Donnell, Emer Sugrue och Lorna Fitzpatric. Byrån startar med nio rådgivare och har ett starkt nätverk och omfattande kundarbete även i Storbritannien. Ett nära samarbete planeras med systerbolaget Brands2Life i London, där McDonald också leder arbetet med politik och samhällskontakt. Målet är att knyta samman teamen i Irland, Storbritannien och Bryssel för att erbjuda kunderna integrerad rådgivning över landsgränserna.
– I en föränderlig politisk miljö handlar framgång om mer än strategi – det handlar om att omsätta råd i handling som påverkar debatten och besluten, med stöd av Paritee, våra systerbyråer och våra team i Dublin, Bryssel och London, säger Moray Macdonald.
Jonas Palmqvist, CEO i Paritee och styrelseordförande i Geelmuyden Kiese-gruppen, blir ny styrelseordförande i Fenton Fitzwilliam. Paritee fokuserar sin rådgivning och expertis kring fem olika nyckelsektorer, energi, tech, hälsa, mobilitet och finansiella tjänster, nu med representation i åtta marknader.